سرتیتر خبرها
اطلاعیه مهم مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت : از مردم درخواست داریم تخلفات را گزارش کنند / به ... - 18 مرداد 1397
لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح در ... - 01 ارديبهشت 1397
تداخل صنفی تداخل صنفی یکی از معضلات بزرگ صنوف تداخل صنفی ... - 01 ارديبهشت 1397

بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۱۷

 

کیا با یک دماغ ببری به نسل بعد اسپورتیج ورود پیدا کرده است و کار خود را با جزئیات ظریف در تغییر ابعاد در مقایسه با مدل قبلی شروع کرده است. پایه چرخ ها ۱.۶ اینچ افزایش داشته است اما آیا میدانستید که ستونهای C در آن. ۲.۴ اینچ باریک تر هستند؟ برآمدگی عقب ۰.۴ اینچ کاهش داشته است در حالی که ۰.۸ اینچ به دماغه افزوده شده است. اما تصور می کنم شما بیشتر مایل باشید بدانید که سان روف پانوراما آن ۴.۱ اینچ درازتر از دهانه های قبلی است. به همه دوستانتان بگویید که حتما در همه محافل به چشم خواهید آمد.



بابت این همه دقت، موتور اسپورتج مخصوص ایالات متحده و جزئیات سبک آن هنوز موجود نیستند زیرا این خودرو، تازه کار خود را در بازار اروپا شروع کرده است. آن طرف آب، کراس اوورها با قدرت ۱۳۰ اسب بخاری چهارسیلندر ۱.۶ لیتری، ۱۷۵ اسب بخاری با چهارسیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری، و سه مدل دیزلی از ۱.۷ تا ۲ لیتری و ۱۱۴ تا ۱۸۲ اسب بخاری موجود هستند. در اینجا بنا را بر این می گذاریم که موتور توربوشارژ چهارسیلندری ۱.۶ لیتری کیا، مدل پایه آن باشد و احتمالا موتور توربو شارژ گازی ۲ لیتری اسپرت ترین SX را پوشش می دهد. اسپورتیج صحرایی با یک موتور ۱۸۰ اسب بخاری ۲.۴ لیتری چهارسیلندری عادی و ۲۶۰ اسب بخاری ۲ لیتری چهارسیلندری توربو بر روی مدل SX سوار است.

 

 

شاید کیا قبول نداشته باشد ولی موتور توربوی ۱.۶ لیتری اش همان موتوری است که در هیوندای توسکان ۲۰۱۶. مسئله دیگر عاریت گرفته شده از توسکان، جعبه دنده تمام اتوماتیک هفت دنده ای دوکلاچه در اسپورتج است که با توربوی ۱.۶ لیتری هیوندای یکی است. اگر قرار بود کیا همان استراتژی موتوری را برای اسپورتج جدید خود تکرار کند که در مدل های قدیمی به کار گرفته بود و توربوشارژ ۲ لیتری را با آن مخلوط کند، انتظار داشتیم که این موتور بزرگتر با شش دنده اتوماتیک ست شود. (درواقع  موتور ۲.۰ لیتری کیا اوپتیما دوکلاچه بودن را فدای مبدل گشتاور اتوماتیک سنتی خود کرده است) مدل های محرک جلو و چهار چرخ متحرک اسپورتج به بازار خواهد آمد اما حالت دنده ای آن احتمالا در اروپا وجود خواهد داشت.
اسپورتج سواری خوبی دارد و مدل جدید آن باید قاعدتا با افزودن تعلیق عقب چند اتصاله بر روی همه مدل ها تقویت شده باشد. سفتی پیچش ۳۹ درصد بهتر شده است و بدنه مستحکم تر، تعلیق را بهتر کرده است. در نهایت  کیا موتور برقی کنترل سرعت را به فرمان منتقل کرد که احساس و دقت بیشتری ایجاد می کند.

 

 

پروازی رویایی برای یک جوان

با حرکت به سمت دیدگاه جانب دارانه و فاصله گرفتن از بحث فنی به استایل اسپورتج می رسیم که عمدتا در آلمان رقم خورده است اما از خود کارخانه کیا در کره و ایالات متحده هم استفاده شده است. در کل  طراحی آن نو و گران قیمت به نظر می رسد اما تنها بخش های سوال برانگیز، چراغ های جلو و پنجره جلو هستند. وقتی به آن ها به تنهایی نگاه کنی، همان چراغ جلوهای خمیده به عقب شیک و اسپرتی با مشخصه های کیا و پنجره جلوی بینی ببری قدرت مند و جذاب هستند.

برخی شاید بگویند این حالت جلو ما را یاد Alfa Romeo ۴C می اندازد. آدم های شکاک تر شاید تاثیر این طراحی در یک کراس اوور قد بلند را زیر سوال ببرند. این ظاهر ما را کمی یاد محصولات اخیر فرانسوی و پژو می اندازد.

خوشبختانه نمی شود از پشت فرمان قیافه یک خودرو را دید. در عوض آن چه خواهید دید، نمای داخلی زیباتر شده اسپورتج است که سطحی نرم و راحت تر دارد؛ پنل ابزار آن که ۱۰ درجه به سمت راننده انحراف دارد، دکمه های برجسته و چینش منطقی که دارد در کنار یک صفحه لمسی ۰.۷ یا ۰.۸ اینچی قرار گرفته اند.



 کف صندوق عقب ۱.۶ اینچ پایین تر است و تغییری در مقایسه با نسخه قبلی نکرده است، سقف اتاق در جلو ۱.۶ و در عقب ۰.۶ اینچ کوتاهتر است. فضای پا در جلو از ۰.۷۵ افزایش برخوردار است و ۴۴.۴ اینچ شده و فضای پای عقب با ۰.۳ اینچ افزایش به ۳۸.۲ اینچ رسیده است. تجهیزات ایمنی هم بیشتر شده از جمله ترمز ایمنی اتوماتیک، هشدار تغییر لاین، نوربالاهای اتوماتیک، مانیتور نقطه کور و هشدار فاصله از خودروی عقبی.

 


تماس تلفنی