سرتیتر خبرها
اطلاعیه مهم مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت : از مردم درخواست داریم تخلفات را گزارش کنند / به ... - 18 مرداد 1397
لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح در ... - 01 ارديبهشت 1397
تداخل صنفی تداخل صنفی یکی از معضلات بزرگ صنوف تداخل صنفی ... - 01 ارديبهشت 1397

بررسی رنو کولئوس ۲۰۱۷

راه اندازی نسل دوم رنو کولئوس شاسی بلند یکی از مهم ترین اقدامات این کمپانی تا به امروز بوده است. راستش آن قدر خوب است که ما می خواهیم اولین مشتری هایش باشیم این رقیب فرانسوی مزدا سی ایکس-۵، هیوندا توسان، و فولکس واگن تیگوان جدید قرار نیست بیشترین فروش را اینجا داشته باشد در حالی که در این گوشه دنیا شاهد افزایش روز افزون خودروسازی هستیم. کولوس جدید همان معماری نیسان ایکس-تریل (محصول مشترک رنو و نیسان) دارد. اندازه آن نسبت به قبل بزرگتر است و باکلاس تر و گران تر به نظر می رسد. خاستگاه ایکس در کولوس هنوز به چشم می خورد و طراحی منحنی اطراف را دارد. اما سبک جلوی آن با مارک برجسته رنو، دی آر ال های ال مانند و چراغ جلوهای کرومی، و چراغ عقب های باریک، کمی تغییر ایجاد کرده است. داخل کابین، تفاوت بسیار زیاد است. دارای صفحه لمسی و نرم افزار تعبیه شده تمیز و مدرن R-Link است. اگر به داخل کابین نسخه Intens آن  قدم بگذارید، به صفحه نمایش افقی برمی خورید که یادآور ولوو XC۹۰ است و پر است از نور داخل کابین  این بسیار باارزش است فهرست تجهیزات استاندارد آن با توجه به قیمتش، بسیار ارزشمند است زیرا هم پای رقبای ژاپنی و کره ای اش عرضه شده و حاکی از مزایای وارد کردن خودرو از اروپا به جای کره است.



قیمت گذاری و مشخصه های رنو کولئوس
در نسخه Life محور جلوی این خودرو دارای شش ایربگ، مانیتور فشار باد لاستیک، چرخ های آلیاژی سان روف، دوربین عقب، حسگرهای عقب، کنترل کروز، سیستم صوتی ۸ باندی آرکامیز (با کیفیت عالی)، برف پاک کن خودکار، چراغ جلو حساس به غروب آفتاب، کنترل اقلیمی دوگانه، چراغ های ال ای دی داخل کابین، ابزارهای دیجیتال تی اف تی، و دورفرمان چرمی است.  اگر ۴۰۰۰ دلار بیشتر بدهید، ترمز پارک الکتریکی، صندلی راننده الکتریکی، حاشیه صندلی چرم مصنوعی، گرمایش صندلی جلو، دکمه استارت، راهبری ماهواره ای، چرخ های آلیاژی، و شیشه امنیتی گیرتان می آید. می توانید چهار محور متحرک را به صورت سفارشی با اختصاص گشتاور به محور عقب و حالت قفل کم سرعت را با ۲۵۰۰ دلار دیگر به دست بیاورید.

نسخه برتر Intens هم صفحه نمایش و روشنایی فضای کابین ( با پنج رنگ )، استارت موتور از راه دور، چراغ جلوهای ال ای دی، حسگر پارک کناری، حاشیه های چرم واقعی، یو اس بی صندلی عقب، یک سیستم صوتی ۱۲ باندی با ساب، سان روف، درب عقب الکتریکی با حسگر هندزفری دارد. شما همچنین مشخصه های ایمنی پیشگیرانه ای مثل مانتیور نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار AEB، به دست می آورید که به بهای ۱۴۹۰ دلار برای Zen میان برد موجود است. کابین کولئوس جایی راحت است و فضای وسیله زیاد، جایگاه رانندگی بالا، مشخصه های تعبیه شده X-Trail با حال و هوای شیک فرانسوی دارد. همچنین فضای خوب ۳۵ لیتری بار موجود است. در اینکه خودرو به قیمتش، میارزد شکی نیست. تنها مشکل، برخی قطعات پلاستیکی است که اینجا و آن جا می بینید، دست دنده ای شبیه نیسان، و صندلی های تخت و کم جا است.



کولئوس جدید به طرز مطلوبی از نسخه قدیمی خود بزرگ تر است و از خودرویی کوتاه در دسته خود به یکی از بزرگ ترین ها تبدیل شده است. فضای زانوی عقب فضای وسیع ۷۷ میلیمتر تا ۲۸۹ میلیمتر است که ادعا می شود بهترین در دسته خود است. مشخصه اصلی آن، صندلی های عقب هستند که فضای بسیاری برای دو سرنشین بلند قدتر از ۱۸۰ سانتیمتر، فضای زیاد برای بازشدن درب (۷۷ درجه) و ظاهر خوبی از بیرون دارند. کلی فضای نگهداری، تهویه عقب، نور مطالعه اختصاصی وجود دارد اما متاسفانه در آن عقب فقط یو اس بی دارید. اما باز هم خوب است که کمربندهای خوبی دارد. فضای بار هم زیاد است و ۴۵۸ لیتر آن به ۱۶۹۰ لیتر افزایش داشته است. این مسئله در نوع خود حائزاهمیت است. زیر کف، لاستیک یدکی هم دارید و اهرم آن در محفظه بار تعبیه شده است تا بتوان صندلی ردیف عقب را به جلو خم کرد تا نسبت ۴۰:۶۰ به خود بگیرد. زیر کاپوت رنو کولوس یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی آشنا از همان نوع X-Trail هست که ۱۲۶ کیلووات با ۶۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید می کند و فقط مختص CVT خودکار است که حالت دستی هم دارد.

مصرف سوخت در چرخه ترکیبی تست شده، ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. البته مصرف ما عملا به سختی به کمتر از ۱۰ لیتر در مسیر ( نسبتا شهری ) ۱۰۰ کیلومتر رسید. ظرفیت یدک کشی نیز مقدار قابل قبول ۲۰۰۰ کیلوگرم است. نسخه توربو دیزل از اواسط سال ۲۰۱۷ ارائه خواهد شد. آمار و ارقام این مدل نشان می دهند که رانندگی آن خوب است. رانندگی با سرعت کم تحت شرایط متعادل، کاری است که از عهده انجامش خوب برآمد. اما اگر پایتان را برای سبقت روی پدال گاز فشار دهید یا حتی به تپه  شیب داری برسید یا از گوشه ای درآیید، کمبود گشتاور و صدای زیاد CVT باعث خواهد شد آرزو کنید کاش یک خودرو کم گشتاورتر بنزینی یا حتی دیزلی عادی خریده بودید. سطح Zen با قیمت ۳۰ هزار دلاری اش خوب است اما Intens آن گزینه بهتر و مطلوبتری است. کولوس در شرایط شهری، بسیار راحت حرکت می کند  تعلیق نرم، رطوبت زایی و کنترل با کمک الکتریکی آن احتمالا دوست خوبی برای شما خواهد بود در حالی که غرش تایرها از مزدا سی ایکس-۵ بدتر نیست. در جاده های پر پیچ و خم و مسیرهای ناهموار کوتاه، کنترل بدنتان کمی سخت تر می شود و عملا بیش از همه خودروهای این چنینی از قبیل توسان این طرف و آن طرف خواهید رفت. گاهی هم وقتی در چاله ها و شیارها می افتید، حس می شود زیر ماشین شما فنر ندارد. با این حال، ما بدتر از این ها را هم رانده ایم. 

 از منظر مالکیتی، رنو کولئوس واقعا برجسته است که ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد. پس برداشت اولیه ما از رنو کولئوس کاملا جدید این طور است، مزیت بسیار بیشتر نسبت به نمونه قبلی خود با نماد مخصوص خود، کابین جادار و ارزش خوب قیمتی هزینه های مالکیتی خوبی دارد و شکی نیست که این خودرو نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

تماس تلفنی