سرتیتر خبرها
بازدید ریاست محترم اداره صنعت معدن تجارت و هیئت ... بعداز گذشت حدود 12 سال بالاخره پروژه آسفالت کاری ... - 24 مهر 1397
اطلاعیه مهم اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس اطلاعیه مهم اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس بابت ... - 17 مرداد 1397
گشت مشترک بازرسان اتحادیه خدمات خودرو همراه با ... گشت مشترک بازرسان اتحادیه خدمات خودرو همراه با ... - 16 تیر 1397
اطلاعیه مهم مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت : از مردم درخواست داریم تخلفات را گزارش کنند / به ... - 18 مرداد 1397
لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح در ... - 01 ارديبهشت 1397
تداخل صنفی تداخل صنفی یکی از معضلات بزرگ صنوف تداخل صنفی ... - 01 ارديبهشت 1397
صنعت معدن تجارت شهرستان قدس رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان قدس و همچنین ... - 29 فروردين 1397
اتاق اصناف شهرستان قدس آقای کمالی رئیس اتاق اصناف از برگزاری انتخابات ... - 29 فروردين 1397

در سرازیری‌ها با دنده خلاص حرکت کنیم مصرف سوخت کم می‌شود؟

در سرازیری‌ها با دنده خلاص حرکت کنیم مصرف سوخت کم می‌شود؟

یکی از سولاتی که در زمینه رانندگی برا بیشتر ما پیش آمده این است که “در سرازیری‌ها با دنده خلاص حرکت کنیم یا خیر؟” به همین خاطر ما امروز قصد داریم با کمک توضیحات ساده مهندسی پاسخ این سوال را پیدا کنیم.

تقریبا در اکثر خودروهای جدید که مجهز به سیستم سوخت‌رسانی برقی یا همان انژکتور هستند، از لحاظ مصرف سوخت، مناسب‌تر است که در هنگام رانندگی در سرازیری‌ها آن را در دنده قرار دهیم و از دنده‌ی خلاص استفاده نکنیم. حالا چرا این حالت به صرفه‌تر است؟! جواب آن کاملا ساده است.

وقتی شما با خودروی خود در حال پایین آمدن از سر‌ازیری هستید، اگر گیربکس خودرو درگیر باشد و خودرو در حالت دنده خلاص نباشد، انژکتور خودرو هیچ سوختی را به داخل سیلندرها تزریق نمی‌کند. در نتیجه پیشرانه خودرو در هنگام پایین آمدن از سرازیری هیچگونه سوختی را مصرف نمی‌کند که این موضوع به دلیل آن است که چرخ‌ها و گیربکس خودرو نیروی گردش پیشرانه را تولید می‌کنند و دیگر نیازی به کار کردن پیشرانه نیست.

از طرف دیگر، وقتی شما با دنده خلاص در سرازیری رانندگی می‌کنید، شما مقدار سوخت تقریبا بیشتری را به نسبت حالت قبل مصرف می‌کنید، و این هم به خاطر این است که پیشرانه خودرو نیاز به گردش و کار کردن در حالت عادی را دارد و از آنجایی که نیروی خارجی برای تولید این گردش وجود ندارد باید خودش یوخت مصرف کند تا این نیرو فراهم شود.

تنها حالتی که حرکت در سرازیری از لحاظ مصرف سوخت مناسب است، زمانی است که در جاده‌ کوهستانی هستید و در حال پایین آمدن از تپه‌های پیاپی از بزرگ به کوچک هستید. در این حالت اگر با دنده حرکت کنید و گیربکس خودرو درگیر باشد در هنگام عبور از تپه اول سوختی مصرف نمی‌شود، اما وقتی به تپه بعد که می‌رسید، حالت ترمز ایجاد شده توسط پیشرانه خودرو، راننده را مجبور به گاز دادن می‌کند که این امر باعث افزایش مصرف سوخت است.

این توصیه‌ها را به خاط بسپارید تا اگر زمانی در طول جاده‌ی کوهستانی در حال حرکت بودید و بنزین کمی در باکتان بود، برای مصرف بهینه از آن‌ها استفاده کنید.

اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس

اتحادیه مکانیسین های شهرستان قدس

آمار سایت

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده میکنیم . کوکی ها برای فعالیت های ضروری وب سایت استفاده و تنظیم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به قوانین. تایید میکنم تایید میکنم