سرتیتر خبرها
بازدید ریاست محترم اداره صنعت معدن تجارت و هیئت ... بعداز گذشت حدود 12 سال بالاخره پروژه آسفالت کاری ... - 24 مهر 1397
اطلاعیه مهم اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس اطلاعیه مهم اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس بابت ... - 17 مرداد 1397
گشت مشترک بازرسان اتحادیه خدمات خودرو همراه با ... گشت مشترک بازرسان اتحادیه خدمات خودرو همراه با ... - 16 تیر 1397
اطلاعیه مهم مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت : از مردم درخواست داریم تخلفات را گزارش کنند / به ... - 18 مرداد 1397
لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح لزوم نصب اتیکت و نصب قیمت کالا به طور واضح در ... - 01 ارديبهشت 1397
تداخل صنفی تداخل صنفی یکی از معضلات بزرگ صنوف تداخل صنفی ... - 01 ارديبهشت 1397
صنعت معدن تجارت شهرستان قدس رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان قدس و همچنین ... - 29 فروردين 1397
اتاق اصناف شهرستان قدس آقای کمالی رئیس اتاق اصناف از برگزاری انتخابات ... - 29 فروردين 1397

چرا باید تایر های خودرو را جابه جا کرد؟

به طور کلی تایر‌ها باید بین هر 4 هزار تا 8 هزار کیلومتر با یکدیگر جا به جا شوند که حداکثر عمر مفید را داشته باشند. همچنین می‌توانید این کار را همزمان با تعویض روغن انجام دهید.
 
با توجه به نوع سیستم انتقال قدرت خودرو، تایرها به انواع گوناگون ساییده می‌شوند. برای مثال در خودروهای دیفرانسی جلو طبیعتا سایش لاستیک‌های جلو بیشتر است و بر عکس آن درباره خودروهای دیفرانسیل عقب صدق می‌کند. اما در خودروهای دو دیفرانسیل معمولا هر 4 تایر به صورت هماهنگ سایش پیدا می‌کنند.
 
برای خودروهای سواری چندین نوع جا به جایی وجود دارد به آن‌ها پرداخته خواهد شد:
 
*حالت اول: در حالت اول هنگام جا به جایی، تایرهای محور عقب به همان صورت به جلو منتقل می‌شوند، یعنی تایر چرخ عقب در سمت چپ به محور جلو سمت چپ و همین حالت برای تایر سمت راست محور عقب رخ می‌دهد. اما تایرهای جلو به صورت ضربدری جا به جا می‌شوند، یعنی تایر چرخ جلو سمت راست به چرخ عقب سمت چپ و تایر چرخ جلو سمت چپ به قسمت عقب سمت راست منتقل می‌شود.
 
*حالت دوم: در حالت دوم هر چهار تایر به صورت ضربدری با یکدیگر جا به جا می‌شوند.
 
*حالت سوم: دقیقا برعکس حالت اول، تایرهای جلو بدون تغییر جهت به محور عقب منتقل می‌شوند اما تایرهای عقب به صورت ضربدری به محور جلو متصل می‌شوند.
 
+
 
*حالت چهارم: این حالت، تایرهای هر محور در هر سمت، با دیگر تایر آن محور در همان طرف جا به جا می‌شود. یعنی تایر محور عقب سمت چپ با تایر محور جلو سمت چپ و همین رویه برای سمت دیگر انجام می‌شود.
 
این حالت برای تایر‌های آج جهت دار استفاده می‌شود.
 
*حالت پنجم: حالت پنجم برای خودروهایی است که سایز محور جلو و عقب آن با یکدیگر متفاوت است.
 

اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس

اتحادیه مکانیسین های شهرستان قدس

آمار سایت

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده میکنیم . کوکی ها برای فعالیت های ضروری وب سایت استفاده و تنظیم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به قوانین. تایید میکنم تایید میکنم